Fredagens ridlektion

Långt tag sen jag skrev här även om jag sa att jag skulle starta upp bloggen igen. Hela hösten har varit väldigt jobbig för mig båda med att hinna med skolan och i och med att Wendy bara fått stå i över en månad eftersom hon blev halt och när veterinären väl varit här och fixat till henne så tappar hon en sko.
I torsdags var första gången jag red henne på över en månad och det gick kanon. Med gymnasiet så valde jag att ha speciallidrott ridning vilket innebär att jag rider varje fredag med tre underbara tjejer och får fokusera på min ridning, hur jag sitter istället för att hela tiden fokusera på att Wendy ska utveckas. Jag känner själv att jag utvecklas en hel del och det märktes när jag kände vilket sammarbete jag och Wendy hade i torsdags. Först var hon lite slö och lyssnade inte på skänkeln men efter ett tag släppte det och hon lyssnade jättebra. Vi red i cirka 20 min på ridbanan men de 20 minutrarna var helt underbara.
Gårdagens ridning på ridskolan var nog det bästa ridpasset jag haft på länge även om jag är helt slut i kroppen. Vi fick önska häst och jag valde Milou (självklart tar man ponny när man får chansen) och vi skulle rida dressyr utan stigbyglar. Jo den lilla fjordningen hade mycket vilja om att inte gå i form. Slutade med att jag fick kramp i fingrarna och värk i hela kroppen så snacka om vilket styrkepass han gav mig igår! Fick ner honom i form i alla gångarter även om vi fick hålla oss på en mindre volt än de andra eftersom han få gärna ville gå rakt och inte på böjt spår. Han var också rätt så slut efter ridpasset så det var som tur inte bara jag! 
Idag blir det ridning på Wendy och det får vi se hur det ska gå med tanke på att jag är helt slut! Men jag är endå taggad och hoppas att Wendy är de också. Planerna är att rida ut en sväng men man vet aldrig om Wendy kommer vara med på det eller inte! 
Men nu blir de stallet så får säga hejdå tills vidare!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback