Ett tag sen

Nu har man inte bloggat på ett tag och sanningen är att jag helt enkelt inte haft någon motivation. Men eftersom det tydligen finns några som fortfarande tittar in kan jag ju ge en uppdate på hur det är just nu. 
I maj kommer Wendy åka bort en månad för att tillridas så att jag kan lägga ner all min tid på skolan och samtidigt utbildas hon. Nu i april blir ju målet att rida henne ordentligt så hon får upp konditionen de här 20 dagarna vad det nu blir att förbereda på. 
 
Idag red jag ut med Nina och Wendy skötte sig som vanligt ute i skogen strållande. Gallop både sammlad och ökad var ingen problem för henne i uppförsbackarna och inte heller hoppa stock i skogen på nån 30cm. Wendy är en helt annan häst i skogen gemfört mot ridbana och om jag kunde rida ut henne själv mer än 20 minuters rundan hon är trygg med så skulle jag göra det men annars så blir jag tvungen att hitta sällskap att rida ut med. 
I maj blir det nog inte heller någon ridning för mig mer än att hälsa på Wendy och rida för tränaren hon ska vara hos. 
 
Vet inte om jag kommer blogga eller inte nu när det är så mycket med skolan inför gymnasiet men vi får se. Kanske dyker upp något inlägg då och då ;)
Isbjörnen inom Wendy kommer fram på vintern....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback