Team Bitless!

Jag har gått med i team bitless där du som rider enbart bettlöst eller varvar är välkommen!
Efter att vi upptäckte att Wendy har småsår pga bett valde vi att bara rida henne bettlöst ett tag men efter mer information ang hur bett påverkar hästen och hur bra Wendy går utan bett valde vi att skrota bett helt! 
Nu säger inte jag att ni som rider med bett inte får göra det eller nått sånt att det är dåligt för er häst - absolut inte men Wendy funkar bättre bettlöst så varför när både ryttare och häst föredrar bettlöst ska man rida med bett?
Hoppas ni förstår!
 
Lite info om gruppen
Team Bitless är en grupp för alla som strävar efter en värld med hästarna helt utan tvång och missbruk. Här kan ni lägga ut bilder, skriva om era upplevelser bettlöst eller fråga de andra gruppmedlemmarna om tips och råd! Vi är ett glatt och härligt gäng och elakheter tolereras inte 
Admins: Tuuli Elmgren, Lina Green, Victoria Johansson, Elin Eleonora Kämpman
Natural Ponies i samarbete med Torkelsboryttarna
Text ifrån Team Bitless grupp på facebook alltså inte min utan lånad därifrån!
 
Min åsikt på gruppen
Gruppen är hur härlig som helst! Behöver man något tips eller råd så kan man bara fråga och man får svar väldigt fort för det finns så många trevliga individer som gärna hjälper till! Bra stämmning och finns inte det här med att man ser ner på andra utan alla ligger på samma nivå - om ni nu förstår. Alla som rider bettlöst eller varvar eller vill börja med det och behöver hjälp och tips eller vill hjälpa andra - alla ni är välkommna! 
 
Vill ni gå med i team bitless är det bara att skicka en komentar så kan jag kolla med admins.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback