Gårdagens ridlektion

Igår red jag och Nina lektion för Jenny. Nina på Massa och jag såklart på Wendy då. Vi fixade i ordning stallsyslor innan vi hämtade hästarna och fixade i ordning dem. Sedan red vi bort till grannstallet för att hämta en halsring som Nina skulle rida med innan vi red bort till ridbanan. Väll på ridbanan skulle jag kasta ner mitt spö vilket nudded en metalbit så Wendy hoppa till och jag flög av. Ingen skada skedd och jag hoppa bara upp igen och så börja vi lektionen. Måste säga att Jenny var en toppen lärare till och börja med vi gjorde massa olika övningar (inte bara med hästen) utan övningar som huvud, axlar, knä och tå! Lektionen var lärorik både för mig och Wendy och fler sådan lektioner skulle man vilja ha! 
Foto: Jenny Berggren 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback