Rolig dag i stallet!

Idag hade vi frilufsdag i skolan o gissa vad jag valde? Jo ridning så klart ;)
Började morgonen med att fixa i ordning mig och sedan åka till stallet vid 9. Väll framme hittade jag alla mina kompisar i min klass (Nelly,Nellie,Lisa & Isabella) och det visa sig att vi 5 var grupp 2! Alla fick vi även hästar vi var nöjda med! Jag fick Bethzon min favorit häst på ridskolan som jag red när jag praoade där. Vår grupp hade inga syslor att göra så vi kolla när grupp 1 red och sen fixade vi i ordning hästarna. Bethzon rids utan bett alltså bettlöst vilket som ni säkert förstår får mig att gilla honom ännu mer. 10.30 var vi klara och satt upp i ridhuset. Ridlektionen gick jätte bra för alla i gruppen. Bethzon lyssnade bra på mina hjälper och jag var nöjd med min insats med tanke på att jag inte ridit på ett halvår och Bethzon var helt underbar och var jätte nöjd med hans insatts med. Vi red markarbete och ridvägarna. Sedan tog vi in hästarna sköte om de innan de skulle ut i hagen igen. Sedan satt vi i cafeterian och åt mat pratade och väntade tills 1 då vi skulle få tolka. Först ville jag inte alls för att jag ville inte bli blöt (lol) men alla övertala mig och det var så värt det! Det var as roligt och jag skulle mer än gärna vilja göra det igen. Jag och Nelly tog lite bilder på hästarna sen innan vi åkte hem :) 

PS: Bethzon är den bruna hästen i boxen ;)
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback