Det här med att skaffa häst

Är som att plugga på ett prov som visar sig ha massa saker som man inte ens gått igenom. Helt plötsligt måste jag veta ALLT eftersom jag inte har hästliga föreldrar. Har läst om massa bett,sadlar o träns. Hur man tränar unghäst, hur man tränar frihetsdressyr och hur man vet att en sadel passar en häst. Så fort man pluggat klart på en grej kom en ny upp. Har dock lyckats skaffa mig en dressyr tränare som jag kommer träna dressyr för då och då. Har åkt runt titta på massa stall och valt äntligen. Dock ska vi stå i en halv månad i ett annat stall först för att de är bortresta så att de inte kan ta i mot hästen när jag ska hämta den. Sen måste vi ju åka och köpa all utrustning som behövs och så. Man kan ju inte heller glöma köpa en sak riktigt heller. Har bestämt mig för att det ska fotas och filmas mycket så ni kan följa vår utveckling. Hon är inriden och hoppad men inte mer. Just nu är hon på inridning och video kommer jag få den här veckan för att se hur det går. Kan knappt vänta tills hon kommer. 
 
 

emma

Hej, Vet du något om Bethzon, om han lever och vart han finns?:) e sjukt nyfiken då jag äger han bror Mac Wonder :)

Svar: Hej!Han ägs och bor på Eriksmåla ridklubb i Kalmar :)
Har haft möjligheten att rida han två gånger och han är underbar så kan nog bara ana att din häst är lika underbar :3
Länk till deras hemsida http://www1.idrottonline.se/EriksmalaRK-Ridsport/
Hälsningar Daria :)
None None

2014-02-28 / 23:52:54
URL: http://emmaalberss.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback