Idag blir det träning ifrån marken

Hade planerat att rida men ändrade planer efter att Wendy igår började bete sig lite som när hon kom: Ignorerar mig fullständigt. Dagarna hon har varit "sjuk" och jag bara tränat henne ifrån marken har hon varit en mycket trevligare och gladare häst. Hon gillar mer att träna ifrån marken och just det ska vi göra idag. Dagens träning kommer innehålla mycket de klasiska ledövningarna vi jobbar med hela tiden, lyft hoven lite i slutet, träna på att buga, backa, stå still och även inkallning och att hon ska fortsätta gå efter mig (vilket hon redan brukar). Har lite klipp ifrån när Nelly filmade oss när vi red och tränade lite som jag tänkt fixa till en video så fort jag får tid. Har mer motivation nu och ridningen har inte blivit en stor prioriet i vinter utan mer att vi ska förstå varandra bättre och verkligen trivas med varandra. 
Ett klipp ifrån en av mina idoler kan jag bjuda på så länge. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback