Helgen

Helgen var bra under vardagen var det så stormigt och det var inte alls kul. Glömde helt enkelt bort att blogga. Igår så lekte jag och Wendy runt i hagen hur som helst och oj vad roligt det var tyckte hon! Bjöd på mycket trav, gallop och även några bocksprång. Sedan myste vi även i hagen jag skulle klia henne under tiden hon beta och vid ett tillfälle blev jag kliad tillbaka. Hon skulle följa efter mig vart jag än gick så gick jag iväg en bit skulle hon följa efter och börja beta där i stället. 
 
Idag red jag och Julia ut en runda och det var en av de bästa uteritterna jag haft med Wendy. Wendy var helt okomplicerad och funkade jättebra att rida ut med med Raisa. Vi travade även en bit och hennes trav var ju helt gudomlig. Hon försökte inte komma före Julia och Raisa på nått vis och jag behövde inte jobba allt för mycket för att hålla henne där jag vill ha henne vilket är ett stort plus när man har ont i hela kroppen av någon okänd anledning. Nu under vintern blir det lugna uteritter nått pass på ridbanan men framför allt arbete ifrån marken. Till våren blir de lektion och inlärning inom ridningen som gäller eftersom hon måste kunna fatta gallop utan problem fram tills gymnasiet. 
(Man måste även tillägga att hennes svans växt ut jätte fint *.*)

 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback