Studiedag, ja tack!

Igår var mamma och pappa och kollade när jag red. Allt gick jätte bra och Wendy var hur cool som helst med att gå till ridbanan utan hästkompis och så. Gick bra men hon var en aningen seg. Det har även kommit en ny häst till stallet som Wendy har blivit bonus mamma till! Juste innan stallet åkte vi och köpte lite kraftfoder till henne och hon älskar det haha.
 
 
Idag hade jag studiedag vilket var sjukt skönt! Försov mig men kom fram till stallet vid 10. Nelly var med mig i stallet idag och allt gick bra! Nelly fottade massor så kommer nog lägga upp lite bilder sen ;)
Wendy var en aning jobbig att ta ifrån hagen men i övrigt var hon väll snäll av sig. Red till ridbanan där jag skritta och trava på henne. Har tappat mycket av min balans så tränade att rida även utan stigbyglar vilket var sjukt jobbigt! Wendy skötte sig bra och idag behövde man knappt använda spöet på henne utan bara ha det för att hon ska fatta att det finns! Skrittade och travade även över bom sen vilket gick bra! Sedan la Nelly upp bomen på en bomhållarna (inte båda så den var inte rak) på lägsta och så trava vi över det med. Gick hur bra som helst det med. Nelly fick sen efter att jag skrittat av henne lite sitta upp och skritta hem med henne :)
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback