One step closer

Ett steg närmare ett av mina mål med Wendy. Kunna rida henne utan någon utrusting alls och känna mig trygg och säker. Red idag med grimma och grimskaft fram och tillbaka till hagen och måste säga litade inte helt 100 på henne när jag satt upp men hur ska jag kunna börja lita på henne om hon inte får en chans? Allt gick jättebra! Hon skrittade på bättre än med träns, lyssnade bättre än med träns och bett och jag som älskar rida med hackamore tror det kommer passa bra på henne! Varje dag som jag besöker henne kan jag se en bit av Pommery i henne. Angelika sa när han gick bort att han skulle leta efter den perfekta hästen till mig. Han hittade den. Älskar Wendy även om hon inte alls var hästen jag ville ha i början så har hon utveeklats och blivit rent utavsagt mer som Pommery. I morgon ska kusin, lillasyster och lillebror rida igen och på tisdag får jag lite tid för mig själv med henne.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback