När allt går som man vill!

Tog det lugnt med Wendy idag och tränade lite NH. Bland annat namnlärning, följer efter/stannar på komando, satte fast arbetsrepet och gick runt med det så att det rörde henne och så helt enkelt för att hon skulle bli van vid det. Men efter ett litet tag börja hon gå på en volt runt mig så jag longera lite när jag endå hade chansen. Vi var helt ensamma i stallet och äntligen kändes det som om vi började lära känna varandra och börja lita på varandra. Tränade även att tränsa henne vilket gick jätte bra. I början var hon lite jobbig men jag tog det vid mulen och när hon acepterat att det ligger där så tog jag det längre upp ovs.
 
Sedan tränade jag henne lite igen men den här gången tog jag båda dressyrspöna. Jag har vant henne med ett men började smått med två på varsin sida om henne. Tänkte utgå lite hur Tobbe Larsson tränar sina hästar och han tränar med två dressyrspön. Sedan kom hela familjen och jag tränsa henne. Hade kvar grimman under eftersom jag tänkte rida till hagen. Eftersom vi inte visste hur hon skulle reagera så 'hängde' jag min kropp lite över henne vilket hon inte brydde sig om så jag hoppade upp. Hade min morbror som kom hem till oss idag som ledde henne ifall hon skulle göra nått vilket hon inte gjorde. Idag är jag positiv och känner att med lite mer träning kommer allt vara perfekt som jag alltid velat ha det! I morgon ska jag ha en privatlektion vilket jag är sjukt nervös inför! Men kommer nog gå bra om Wendy är lika positiv i morgon som idag!
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback