Gårdagens äventyr

Igår var Jenny snäll och lät mig rida Dalla eftersom Wendy har låsningar i nacken och jag inte kan rida henne just nu. Om ni undrar varför uppdateringen har varit dålig på min sida så är det därför. Har varit ledsen och helt enkelt inte haft ork att blogga. Dock för alla er som undrar skulle jag ALDRIG byta ut Wendy mot en annan häst. Vi hade en dålig dag i onsdags/torsdags kommer inte ihåg helt hundra hur som helst lyckades bli sparkad av Wendy när jag bad henne att flytta på sig. Nu måste ni tänka: hur bad du dig åt att bli sparkad om du bara bad hästen att flytta på sig? Jo började med att säga komandot back till henne vilket hon inte lyssna på. Hon lyssna även inte när jag putta på henne så jag 'viftade' med händerna i luften och sa back. Hon backade och sen vände sig helt plötsligt om och sparkade mig på låret. Vet inte om det är för att hon var brunstig, hade en dålig dag eller bara ville testa mig hur som helt så är jag inte sur eller rädd för henne för det som hände det hände och utan dem dåliga dagarna kan vi aldrig uppskata dem bra eller hur? 
 
Jag och Nina red ut. Jag på Dalla och Nina på Massa som sagt. Om jag inte minns fel red vi på trollstigen just för att det finns troll på den stigen. Blev en skritt och trav tur med gallop upp för två backar eftersom jag fortfarande hade lite ont i låret efter att jag blev sparkad. Var en hur hälig tur som helst! Efter att vi pysslat om hästarna lite red vi tillbaka barbacka i grimma och grimmskaft. Väl framme vid hagen släppte vi ut hästarna och jag tog ut Wendy och skötte om henne och sen träna lite innan jag bara lät henne beta en bit bort från hagen. Hon lysnnar fortfarande inte helt 100 på en vilket är lite jobbigt men det kommer! Med mer träning tror jag att hon kommer bli den lydiga hästen jag strävar efter att få henne som.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback