Frånvarande

Har varit lite frånvarande och dålig på att blogga men jag har själv mått dåligt.
Mådde dålig när det gällde skola med alla betyg och uppsattser som ska göras och tänkte "påsklovet kommer jag kunna koppla av på och varva ner lite" nej. Påsklovet lämmnade mig ännu mer inne i mina tankar och fick mig att tänka "kommer jag verkligen klara av att lära Wendy något? Utveklas med henne eller göra någonting alls?" Så under hela påsklovet stängde jag ut allt och alla. Hade ingen motivation till någonting. Det enda som fick mig att vilja gå upp ur sängen och göra nått var Wendy. Jag längtade till stallet varje dag men på vägen dit fick jag ångest och alla tankar om att jag inte kan göra någonting kom tillbaka. Allt gick dock bort så fort jag satte mig på hennes rygg. Där försvann alla sådana tankar och det enda jag kännde var glädje. Det är därför jag inte har bloggat. Har inte mått bra helt enkelt. 
 
Nu under påsklovet bestämde jag mig för att skrota bett helt och det får ni mer info om sen varför och så. 
Ridit mycket ut i skogen med Wendy vilket hon klarat av väldigt bra och tycker det är jätte kul! 
Håller på och försöker ordna upp någon form av träningsschema till henne så jag vet vad jag ska göra exakt varje gång jag kommer till stallet och jag måste vara mer bestämd och inte låta henne bestämma så mycket. 
 
Igår red vi ut en liten bit i skogen vilket gick okej. Var lite läskigt att rida utan hästkompisarna eller någon som gick bredvid men det gick endå helt okej. Kunnde inte rida så långt in i skogen eftersom vi tar babysteg så vi red tillbaka till ridbanan där vi trava några varv innan vi red tillbaka till stallet där jag tog av henne sadeln och red barbacka tillbaka till hagen. Har haft huvudvärk hela dagen igår så det var verkligen inte min dag igår. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback