Where ever you will go

Igår var Pom Pom pigg. Eller rättare sagt har aldrig känt honom så här pigg! Vi red på gräsbanan och jag hade planer för att hoppa. Lillan som stod i hagen brevid fick fnat och galloperade runt som en gallning och Pom pom skulle så klart då också springa. Jag kunde knapt skritta på han innan han för att han bara ville trava i väg och när vi travade ville han gallopera. Vi skulle trava över travbommar och fattade gallop innan (gick inte att stopa han) och han hoppade över dom en gång. Alla andra gånger trava han över dom som tur. Vi hoppade över stockarna bara för att han var så pigg och för att jag hade det svårt att kontrolera han i gallopen. Det var hemskt. Sedan kom Angelika som satt upp på honom och han skötte sig lite bättre med henne. Sedan tog vi en sväng i skogen och Pom pom galloperade allt vad han kunde på gallopsträckorna. Gick knapt att få stop på han när vi skulle hopa stock. 
Men i slutet var han lugn och bara chillade. Min älskade medryttarhäst visade sin vilda sida igår! 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback