Prinsen mår dåligt :/

Min lilla prins mår dåligt :/
Han var jätte halt i går och idag var det bara lite bättre. Så igår skritta vi bara ut i skogen snabbt.
Idag körde vi frihetsdressyr och bara chillade på ridbanan. Vi bara var med varandra helt enkelt. Det var mysigt må jag säga. Han gick vart jag än gick även om han var lös och kunde gå vart han ville på ridbanan. Han var sitt vanliga lilla jag förutom att han inte var så pigg. 
Hoppas att han mår bättre tills på tisdagen! 
 

....

Hej Daria! Jätte fin blogg...
Men en fråga.. Varför rider du bara på hackamore hela tiden? :)

Svar: Hej! Pommery's ägare har rekommenderat mig att rida med hackamore istället för bett. Har ridit han med bett ett få tal gånger och kan säga att han funkar mycket bättre med hackamore. När man rider han med bett kan han bli smått irriterad och vill inte göra en ordentlig halt till exempel. Han går på mycket bättre med hackamore, med bett är han slöare. Nu var det ett tag sen jag red han med bett kan ju prova på fredag hur det går med bett då jag i morgon inte har någon ork eller lust att rida han med bett när vi ändå ska bara ut i skogen.
Tack! : )
/Daria :)
None None

2013-07-01 / 00:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback