Igår då!

Jag kan börja med att skriva att jag och Angelika skulle ju dygna i förrigår. Gick så där. Vid 8 tiden gick jag hem passade mina syskon och eftersom Angelika sov tänkte jag då kan jag väll sova med. När mamma kom hem vid 9 sov jag till typ 1 innan Angelikas mamma ringde mig och sa åt mig att gå upp ur sängen och klä på mig för att vi skulle åka till stallet. Så 15 minuter senare sitter vi i bilen fast tydligen skulle Angelika köpa lite grejer så vi svängde "förbi" (motsatta hållet mot stallet xD) Stinsen och Angelika köpte vad hon skulle ha. 
 
Vid 5 kom vi äntligen fram till stallet och började som vanligt prata med alla i stallet och började inte rida förns vid 7 någonstans xD Och både jag och Angelika är så sega när det gäller att göra alla sysslor för vi känner oss inte riktigt för att stressa med dom xD Vi lärde oss ett nytt ord av Sabina! Kokosnötter kallas alla små barn som inte kan rida! Det viste ni inte va?! 
 
Jag lyckas övertala Angelika om att vi ska rida barbacka vilket vi gjorde! Jag galloperade barbacka utan att håla i tyglarna på Pom Pom och vilken känsla det var! Jag hade travat vist och inte hållt i tyglarna när jag hade sadeln på med barbacka det var helt anurlunda! Det var så skönt! Känslan att gallopera utan att ens ha någon kontrol över hästen och veta att den inte skulle springa i väg med en eller slänga av en var underbar! Och innan vi skulle rida slängde jag av mig ridskorna och ställde mig lite snabbt på Pom Poms rygg! Han som vanligt stod bara stilla gjorde ingenting. Jag kommer sakna den här hästen otroligt mycket efter att han gått bort. Så mycket vi varit med om. Så mycket han lärt mig. Hur som helst sen tog vi på sadlarna och red utan stigbyglar....tills benen värkte så mycket att vi tog stigbyglarna. Sedan skrittade vi ut en liten kort ritt i skogen innan vi tog in hästarna.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback