If you could see me now

Åkte skit sent till stallet idag då ingen kunde skjutsa och både jag och Daria segade, men var glad iallafall. Har längtat efter att åka till stallet i två hela dagar.. 
 
Enligt mig är det så mysigt att bara vara där, jag är inte den personen som prioriterar själva ridningen först. Självklart älskar jag att rida men det är alla sysslor i stallet som fulländar känslan. Skulle jag inte mocka eller behöva fodra tex så skulle jag dö av tråk. Det är väl därför också som det tar halva dagen att vara där haha.
 
Men ja, dagens ridning. Var lite "instruktör" för Daria idag när hon hoppade med Pommery. Skulle säga tex att rätta sitsen och sådana småsaker. Sedan hoppade jag upp på Pommery och testade hoppa lite. Gud säger jag bara! Jag tror att jag aldrig har behövt arbeta så mycket med mina ben för att få en skön galopp. Nu förstår jag varför jag rider stora hästar med stor galopp haha. Norton total vägrade att ge mig en fin galopp idag.. Jag kämpade och kämpade men han ville inte. När jag fick testa låna ett spö från daria så blev han en dressyr stjärna direkt haha, jag behövde inte ens använda det. Efter det red vi ut på ängen och tog en galopp där sedan hem genom skogen. Min kung jobbade underbart när han väl ville <3
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback