Stallkompisar!!!

Nu har vi blivit tre styckna som rider :D
En av mina bästa kompisar Evelina följde med idag och provred Friesern Olke i vårat stall. Avundsjuk blev man då min älsklingsras är frieser men jag skulle aldrig vilja byta Norton mot en annan medryttarhäst. Han är min lilla kung...
I alla fall, det gick sjukt bra för Evelina och hon ska börja rida med oss redan nästa vecka. Jag red lite "dressyr" idag med Norton. Tränar på de där jäkla galoppfattningarna. Så jobbigt. Idag gick det nästan inte alls. I slutet gick det sådär. Jag fick han i en bra galopp men den höll inte så länge.. Det jag blev glad över var i alla fall att han gick ner i form mot slutet! Gud vad glad jag blev. det kändes så sjukt bra att jag lyckades få han i form i traven.
Dock så ska jag aldrig mer rida utan ridhandskar, blåsor och öm hud på ring fingrarna.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback