Gårdagen

Igår åkte vi till stallet runt 5 tiden, när vi kom fram så gick jag och bytte om och sedan gick jag in i stallet. Eftersom Norton står ute dygnet runt så fick jag städa hans box och la hans oanvända bädd till grannhästens box. Lite jobbigt var det men man känner i armarna att man har arbetat bra. Jag tycker att det är tråkigt att vara i stallet tex bara för att rida. Det är inte kul när man inte har något mer att göra och då jag trivs i stallet så hjälper jag gärna till med sysslorna som måste göras. Igår lärde jag mig att linda! det var inte så svårt som jag trodde att det skulle vara men det går väldigt långsamt för mig då jag gjorde det för nästan första gången. Han vart iallafall frän i de nya röda lindorna!
 
När jag skulle göra i ordning Norton så övertalade Daria mig om att vi skulle börja rida lite barbacka. Det e bra med tanke på att min balans har försämrats en hel del vilket jag inte hade märkt så mycket av tidigare. Måste rida mer utan stigbyglar och barbacka så jag får tillbaka den. När jag satte på sadeln kämpade jag mer med att ha en samlad kort galopp vilket inte gick så bra. Vi får kämpa vidare med det. Det som gjorde mig stolt var iallafall att jag vågade galoppera på honom med utsträckta armar och jag kände att jag inte skulle ramla av eller att han inte skulle göra några dumheter. 
 
Efter ridningen segade jag väldigt mycket med tiden och slappade runt lite och sen så smörjde jag träns sadel och sadelgjorden, sedan var det dags att åka hem. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback