Norton idag

Sov hos Evelina inatt, lite random men trevligt. Vi åkte till stallet vid 13 tiden imorse och kollade när Olkes ägare red lektion. Olke gick jätte fint och verkligen i form idag.
 
När vi kom tillbaka så fixade jag Norton och red på honom på gräsbanan. Som vanligt funkade inte galoppen alls i början...
Lånade Darias spö och då gick det bättre, ha galopperade men avbröt fortfarande galoppen efter ett tag. Då kom Jenny med ett par sporrar och sa att han inte lyssnar på spö, har aldrig ridit med sporrar förut så var lite nervös över hur han skulle reagera. Har aldrig sett honom skritta fram så snabbt bara jag nuddade honom hahah. Dock så ville jag inte fortsätta rida med sporrarna då han ökade galoppen hela tiden och det kändes som att jag hela tiden kom åt med de. Så jag tog av de efter ett tag och så red jag lite med Daria på grusbanan. 
 
 
 
 

 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback