Deppmode on

Igår var sista dagen med Pom Pom.
Kommer skriva så detaljerat som möjligt då det här är en av dagarna jag ska minnas när jag blir stor.
Vi började med att ge honom buttan (smärtstillande) när vi kom dit och började sedan göra alla sysslorna.
Mockade så ordentligt jag kunde så han skulle få en bra bädd att sova sin sista natt sömn på. 
Fixade hö och sedan hjälpte Angelika med hennes sysslor. Sedan när det var klart tog vi in hästarna i Angelikas stall och började sköta om dom. Tog på mitt blåa shabrak som var hans som jag köpte av Tina. Fick sedan vänta på Angelika i typ 10 minuter innan hon var klar. Sedan när vi var ute på stallplan kunde jag inte sitta först upp på han eftersom han vägrade att stå stilla. Men när jag väl kom upp red vi ner till ängen där vi tog 3 korta galloper brevid varandra och det var så skönt att hästarna kunde gallopera lugnt brevid varandra. Sedan red vi in i skogen där vi hoppade en stock. När vi hoppa den släpte jag tyglarna och gallopera och hoppa utan att hålla i tyglarna. Så grymmt skönt att kunna att veta att hästen du rider på aldrig skulle sticka iväg med dig om du gjorde så. Sedan red vi tillbaka där vi red barbaka i typ 10-15 innan Angelika ställde in Norton och vi stängde ridbanan och jag red Pom Pom med endast grimmskaft runt halsen. Skritta trava och gallopera. Sedan tog jag av mig skorna och ställde mig på hans rygg och han stod bara stilla. Efter ridningen pratade jag knapt med någon. Hade inte lust med tanke på att det var min sista dag med honom. Satt sedan i hans box i en halvtimme innan jag tog ett sista farväl. Dom sista orden jag sa till han var:
 
"Vi ses, kanske inte snart men så småning om i en helt annan värld"
 
I was thinkin about you
Thinkin about me
Thinkin about us, what we gonna be?
Open my eyes
It was only just a dream ♥
Farväl älskade bästa vän ♥
It's like you're screaming, and no one can hear
You almost feel ashamed
That someone could be that important
That without them, you feel like nothing
No one will ever understand how much it hurts
You feel hopeless; like nothing can save you
And when it's over, and it's gone
You almost wish that you could have all that bad stuff back
So that you could have the good
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback