Tema: Utrustning

När det gäller bett föredrar jag hackamore. Varför? Känner mig säkrare när jag rider med hackamore. Finnns ingen chans att jag drar hästen i munnen, bra ifall hästen har ont i munnen och vissa hästar fungerar bara bättre med hackamore vilket dom 2 senaste hästarna jag red gjorde (Pommery & Dahi). Men skulle jag behöva välja ett annat bett så tar jag ett vanligt tredelat.
Föredrar helst rida utan men om hästen behöver benskydd rider jag självklart den med det. Är inte så förtjust i benlindor så ett par bara vanliga benskydd funkar bra för mig.
Gillar att rida med alroundsadel. Skulle dock när jag får häst även vilja köpa in en dressyr sadel då dom värkar otroligt sköna att rida i. Är en ryttare som föredrar att sitta ner i gallopen så att kunna sitta skönt ner i gallopen skulle vara underbart!  
Gillar inte voljlok så schabrak it is! Gillar det mesta när det gäller schabrak dock är klara färgglada färger som är mina favoriter. Blåa schabrak är min absoluta favorit eftersom min favoritfärg är blå!
Jag gillar Aachenträns och Pullarträns. Gillar inte träns med tjocka nosgrimmor. Vanliga remontträns är väll okej inget dock jag skulle ha till min häst. Gillar träns som är 2 färgiga typ svart/vit eller brun/vit.

Så nu fick ni reda på vad jag gillar! Tänke att vi kunnde ha teaman på bloggen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback